About Artist ~
송필 작가는 경희대학교에서 조각 전공으로 학사와 석사를 마쳤다. 그동안 호리아트스페이스 & 아이프라운지(서울), 영은미술관(서울), 아트센터 쿠(대전), 갤러리세줄(서울), 중국의 상상미술관(송좡 중국), 제로필드갤러리(베이징) 등 국내외에서 17여회의 개인전과 100여회의 기획단체전에 참여했다. 또한 구상조각대전에서 특선 수상으로 주목받기 시작해, 구본주예술상(2015)을 수상하면서 구상조각계의 대표주자로 위치를 굳혔다. 이후 장흥조각스튜디오 입주작가(2014~2015), 영은미술관 창작 스튜디오 레지던시(2019~2020) 등 여러 기관의 지속적인 후원을 받고 있다. 그의 작품은 골프존 조이마루, 서울 북부지검, 경기도미술관, 서울시립미술관, 국립현대미술관 미술은행, 폴리옥션(베이징), MANET MUSEUM(중국 베이징), 젠다이 MOMA MUSEUM(상하이) 등 많은 곳에 소장되어 있다.
Song Feel received his bachelor's and master's degree with in sculpture at Kyung Hee University. He has had more than 17 solo exhibitions and 100 group exhibitions in various countries, including Hori Artspace & Aif Lounge (Seoul, Korea), Youngeun Museum of Contemporary Art (Seoul), Art Center Kuh (Daejeon), Gallery Sejul (Seoul), Shangshang museum (Songzhuang, China), and Zero Field Gallery (Beijing, China). In addition, he began to draw attention when his works was chosen as a special selection at Grand Exhibition of Korean Figurative Sculpture during his undergraduate and graduate years, and solidified his position as a representative in the field of figurative sculpture when he won the Gu Bon-ju Art Awards in 2015. Since then, it has been continuously sponsored by various institutions. For example, he was an artist in Residence by Jangheung Sculpture Studio (2014-2015) and the Creative Studio of Youngeun Museum of Contemporary Art (2019-2020), etc. His works are included in the public collections of Golfzon Joymaru, Seoul Northern District Prosecutors' Office, Gyeonggi Museum of Modern Art, Seoul Museum of Art, Art Bank, a subsidiary of National Museum of Contemporary Art, Beijing Poly International Auction Co., Ltd. (Beijing, China), MANET MUSEUM (Beijing, China), Shanghai Himalayas Museum, and formerly known as Shanghai Zendai MoMA (Shanghai, China), and so on.



About work ~
허공에 뿌리내린 (2021년작) 작품과 레퓨지아 (2021~2022) 작품은 정착하지 못하고 부유하는 현대 유랑민, 현대인의 심리를 대변한다. 다른 한편으론 그만큼 물리적인 장소에 집착하지 않는 자유로운 상태, 정신적 가치를 더 추구하는 심리, 또는 순간순간 고정되어 있지 않고 자유롭게 다른 장소로 이주하거나 떠다니는 유목민의 습성을 나타내기도 한다.  하지만 나무는 뿌리박지 않아도 꽃을 피우고 열매를 맺고 그 결실은 빛에 의해 순간순간 형형색색으로 아름답게 드러난다. 어두워지면 점차적으로 발광하는 작품들은 또한 가지고 있지만 드러나지 않은 것, 그 이면의 다른 선한 욕망 ,생명에 대한 의지이다. 전작에서는 나무 뿌리를 등에 지고 힘겹게 옮겨 다니는 실크로드 연작, 동물들로 삶의 여정을 표현해 왔다면 2020~2022년 제작한 작품들은 기존의 작품에서 한 걸음을 더 내딛어 그 무게가 고정되어 있지 않아도 스스로 점점 빛을 품고 결실을 맺어가는 것, 그렇게 순환하며 이어지는 삶에 더 초점을 두려 했다, 레퓨지아는 빙하기에 모든 것이 멸종되어도 영향을 받지 않아 원래의 동식물이 살아남은 장소를 뜻하고, 이 어원처럼 껍질만 남은 나무에서 싹이 움툰다.
 모든 작품에 돌덩이같이 무겁고 과도한 욕망이 남긴 삶의 짐, 인간의 긴 여정이 남긴 기억의 창고, 그 와중에 살아보고자 하는 인간의 희망에 기댄 길을 담는다. 이런 인류학적 서사를 통해 인간의 생명의 순환, 흐름, 여정에 대한 숭고를 경외의 시선으로 보는. 결국 “삶의 여정” 을 바탕으로 하는 작품을 한다.
 The work that took “Root in the air (2021)” and “Refugia” (2021~2022) work speak for the psychology of contemporary nomads and modern people who float through without settling in. On the other hand, they represent a free state or the mental value of the nomads not obsessing over physical spaces or their tendency to freely migrate or wander around in places at every moment without being settled. However, trees bloom flowers and bear fruit without taking root in the ground, and the fruiting is beautifully revealed each moment in various ways through the light.
Once it is dark, the works that steadily illuminate, could involve a different positive craving on the inside, or the will about life although it may not show even if it is possessed. In the previous works, it was expressed with the silk road series where they wandered around arduously with tree roots behind their back to express the journey of life with animals, and the works produced throughout 2020~2022 took a step forward from the previous works and gradually carried light on its own and came to fruition. The intent was to focus more on the life that extends as it circulates. Refugia refers to the place where the original plants and animals survived without being influenced by the extinction of all things during the ice age, and just like the etymology, sprouts came into bud from the tree bark.
It reflects on the stony and excessive desire left on all works by the burden of life, the memory warehouse left by the long human journey, and the path that counts on the human hope to live through all the process. Based on the anthropological narration, the work is based on the sublimity of the circulation, flow, and journey of humans perceived with the eyes of respect, in the end, the "Journey of life."